Sá et al. (1999) | Kritisches Denken

Psychologie fürs Klassenzimmer

28-02-2024 • 24 Min.

Thema: Kritisches Denken Studie: Sá, W. C., West, R. F., & Stanovich, K. E. (1999). The domain specificity and generality of belief bias: Searching for a generalizable critical thinking skill. Journal of Educational Psychology, 91(3), 497-510.   zu Fake news: Pennycook, G., and Rand, D. G. (2019b). Who Falls for Fake News? the Roles of Bullshit Receptivity, Overclaiming, Familiarity, and Analytic Thinking. J. Pers 88 (2), 185–200. Weitere Forschung: Willingham, D. T. 2008. “Critical Thinking: Why is it so Hard to Teach?” Arts Education Policy Review 109(4), 21–32. Zeiser, K. L., Taylor, J., Rickles, J., Garet, M. S., & Segeritz, M. (2014). Evidence of deeper learning outcomes. Findings from the study of deeper learning opportunities and outcomes: Report 3. American Institutes for Research.

Das könnte dir gefallen

Sternengeschichten
Sternengeschichten
Florian Freistetter
radioWissen
radioWissen
Bayerischer Rundfunk
Methodisch inkorrekt!
Methodisch inkorrekt!
Methodisch inkorrekt!
Kettenreaktion – Der GEO-Podcast von Dirk Steffens
Kettenreaktion – Der GEO-Podcast von Dirk Steffens
Dirk und Sabine Steffens / RTL+ / GEO
Spektrum-Podcast
Spektrum-Podcast
detektor.fm – Das Podcast-Radio
1000 Antworten
1000 Antworten
SWR Wissen
Forschung aktuell
Forschung aktuell
Deutschlandfunk
Raum & Zeit
Raum & Zeit
Tim Vollert, Maximilian Bensinger
Das Universum
Das Universum
Florian Freistetter, Ruth Grützbauch, Evi Pech
Peter und der Wald – ein GEO-Podcast
Peter und der Wald – ein GEO-Podcast
RTL+ / Peter Wohlleben / GEO
KI verstehen
KI verstehen
Deutschlandfunk